10 najlepších potravín na chudnutie

publikované , aktualizované 2. 2. 2023

Chudnutie je neustály boj. Kilá idú dole, potom príde jojo efekt a sú zase hore. Chudnutie vyžaduje dostatok pevnej vôle a disciplíny. Zapojte týchto desať potravín, ktoré vám pomôžu docieliť vysnívanú váhu. Zaraďte ich do svojho jedálnička.

Všetci vieme, že sa máme pri chudnutí vyhýbať tučným a vyprážaným pokrmom, sladkostiam či sladeným nápojom. Niektoré potraviny však môžu chudnutie podporiť .

1. Ovsené vločky

Ak si doprajete na raňajky ovsené vločky, dodajú vám na dlhú dobu veľa energie aj pocit sýtosti . Obsahujú dosť rozpustné vlákniny a stabilizujú hladinu cukru v krvi . Vyhnite sa ale presladeným cereáliám s veľkým množstvom cukru.

2. Jablká

Dajte si jablko na desiatu . Obsahuje dosť vlákniny , ktorá vás zasýti . Myslite ale vždy na to, že by sme ovocie nemali jesť asi pol hodiny pred hlavným jedlom, inak nám naruší schopnosť trávenia .

3. Brokolica

Okrem vysokého obsahu vlákniny , ktorá vám dá na dlhú dobu pocit sýtosti , obsahuje aj dostatok vitamínu C. Navyše je naozaj nízkokalorická . Môžete ju pripravovať na celý rad spôsobov, napríklad na pare k diétne upravenému mäsu.

4. Paradajky

Paradajky neobsahujú takmer žiadny tuk , majú málo kalórií a nízku energetickú hodnotu . Vďaka vysokému obsahu vody a vlákniny zamedzí pocitom hladu. Dajte si ich na popoludňajšiu desiatu.

prostata strava

5. Losos

Pri znižovaní hmotnosti treba vylúčiť tučné mäso. Aj keď losos patrí medzi tučné ryby, obsahuje esenciálne mastné kyseliny , ktoré naopak telu pomáhajú spaľovať tuky . Losos a tučné morské ryby by mali byť v jedálničku aspoň raz týždenne.

6. Vajcia

Vajcia obsahujú kvalitné bielkoviny , porovnávajú hladinu sacharidov a pomáhajú stabilizovať hladinu inzulínu v krvi . Nebudete mať chuť na sladkosti. Vajcia uvarené natvrdo skvele doplnia zeleninový šalát, môžete si ich dať aj miešané alebo omeletu.

7. Strukoviny

Šošovica, hrach, fazuľa, cícer a sója. Strukoviny vám pomôžu schudnúť . Obsahujú kvalitné bielkoviny , veľa živín a sú nutrične veľmi hodnotné. Vďaka vysokému obsahu vlákniny vás na dlho zasýti . Obsahujú aj málo tuku. Môžete ich pripraviť na mnoho spôsobov, ako samostatné jedlo, ako príloha, do polievky aj šalátu.

8. Quinoa

Quinoa je zdrojom veľmi kvalitných bielkovín aj sacharidov . Dodá vám energiu a zasýti vás. Využiť ju môžete na prípravu kaše v slanom i sladkom variante, alebo ju použiť ako prílohu namiesto ryže, alebo si znie si pripraviť šalát.

9. Jačmenný slad

Biely cukor môžete nahradiť jačmenným sladom alebo sladenie . Osahuje pomalé cukry , teda polysacharidy , ktoré sa v tele na rozdiel od tých jednoduchých odbúravajú pomaly a udržujú stálu hladinu cukru .

10. Jablčný ocot

Pravidelnou konzumáciou jablčného octu naštartujete metabolizmus a výrazne posilníte imunitu . Stačí rozmiešať 2 kávové lyžičky jablčného octu v pohári vody.

Ďalšie potraviny pre chudnutie

  • Chilli papričky – prírodný spaľovač tukov vďaka látke zvanej kapsaicín
  • Avokádo – zdravé tuky, vitamíny a minerály harmonizujúce hormón hrúbky
  • Zázvor – pomáha, aby vaše telo využilo uskladnený tuk ako zdroj energie
  • Cesnak – prispieva k zvýšeniu telesnej teploty a podporuje spaľovanie tukov
  • Ananás – detoxikačný, dodá energiu a odstráni nafúknuté brucho
  • Citrón – ráno pohár vlažnej vody s citrónovou šťavou naštartuje spaľovanie
  • Grapefruit – málo kalórií, znižuje hladinu inzulínu v krvi a podporí spaľovanie
  • Zelený čaj – antioxidant, zlúčenina EGCG urýchľuje oxidáciu tukov a chudnutie

Voda pre hydratáciu aj očistu tela

Čistá pramenitá voda bez bublín musí byť súčasťou každého chudnúceho plánu. Nepite žiadne sladké malinovky alebo džúsy zo škatule, ktoré zaťažujú váš organizmus a obsahujú naozaj veľkú dávku cukru. Nepreháňajte to ani s čerstvými ovocnými šťavami. Dajte si radšej tie zeleninové. Majte po ruke vždy pohár alebo fľašu s vodou a pre dostatok hydratácie aj očistu tela pite čistú vodu pravidelne počas celého dňa.

Vložiť komentár